Tulosta

Mittaristo infonäyttöineen eroaa hyvin vähän tavanomaisen diesel-Actroksen vastaavasta eli eActroksen tuotannossa turvataan hyvin pitkälle, joko tuttuihin sarjatuotantokomponentteihin tai lähes sarjatuotannollisiin osiin.Mittaristo infonäyttöineen eroaa hyvin vähän tavanomaisen diesel-Actroksen vastaavasta eli eActroksen tuotannossa turvataan hyvin pitkälle, joko tuttuihin sarjatuotantokomponentteihin tai lähes sarjatuotannollisiin osiin.Mercedes-Benz eActros sähkökuorma-autojen nyt yhdessä asiakkaidemme kanssa käynnistettävä koeajojakso on osa Concept ELV2-projektia, jota Saksan ympäristö- (BMUB) sekä talous- ja energiaministeriö (BMWi) rahoittavat. Daimler Trucks investoi kahdessa vuodessa 500 miljoonaa euroa sähköiseen liikenteeseen.

eActroksen kokonaisvaikutelma, tuotteen viimeistely mukaanlukien, on jo nyt hyvin lähellä Mercedes-Benzin tuotantoautojen tasoa. Säväyttävimpiä ominaispiirteitä ovat eActroksen rivakka kiihtyvyys kaupunkinopeuksilla ja äänettömyys. Rengasmelun ohella ainoa havaittava ääni on sähkölaitteille tyypillinen vaimea surina.

Korkeajännitteiset akut eivät ainoastaan syötä energiaa voimalinjaan,vaan koko ajoneuvolle. eActroksen litiumioniakkujen teho on 240 kWh. Akkujen kokonaismassa on 2200 kg. Tavanomaiseen diesel-Actrokseen verrattuna sähkö-Actroksen omamassa nousee noin 1100 kiloa suuremmaksi.Korkeajännitteiset akut eivät ainoastaan syötä energiaa voimalinjaan,vaan koko ajoneuvolle. eActroksen litiumioniakkujen teho on 240 kWh. Akkujen kokonaismassa on 2200 kg. Tavanomaiseen diesel-Actrokseen verrattuna sähkö-Actroksen omamassa nousee noin 1100 kiloa suuremmaksi.Auto, tekniikka ja kuljetus kävi suljetulla testiradalla ottamassa käytännön maistiaiset asiakastesteihin lähtevastä eActroksesta. Lue koko artikkeli eActroksesta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden numerosta 3/18.