Arkistoitu artikkeli

<< Takaisin

FinnMetko Jämsänkoskella 28.-30.8.

Sisun ja Renaultin uutuudet esittäytyvät

Auto, tekniikka ja kuljetus/PeVi 13.8.2008

ATK Sisu Carrier -koneenkuljetusauto ja Renault Kerax 500.26 -puutavara-auto esittäytyvät yleisölle Jämsänkoskella järjestettävässä konealan suurnäyttelyssä FinnMetkossa.

Sisu Auto on parin viime vuoden aikana nopeasti vahvistanut asemaansa järeiden, vaativiin ajo-olosuhteisiin suunniteltujen siviili- ja sotilaskuorma-autojen valmistajana. Kotimarkkinoilla Sisu keskittyy strategiansa mukaisesti heti ajoon valmiiden järeiden moniakselisten puutavara-, maansiirto-, tienhoito-, koneenkuljetus- ja nosturiautojen suunnitteluun ja valmistukseen.

Metko-näyttelyssä Sisu Auto esittelee uuden, heti ajoon valmiin R500 8x4 Carrier -koneenkuljetusauton (kuvassa), joka laajentaa tehdasvarusteltujen autojen tuoteperhettä ja on yksi vastaus raakapuun korjuun ja logistiikan nopeasti muuttuneisiin tarpeisiin.

Mitä vaikeimmista paikoista puu joudutaan hakemaan, mitä huonokuntoisemmiksi tiet käyvät, mitä tiukemmiksi aikataulut tulevat, sitä enemmän kysytään Sisun ominaisuuksia. Sisun vastaus näihin haasteisiin on Metkossa esiteltävä C600 Timber 6x4 -puutavara-auto, jossa kaikki on loppuun asti suunniteltu nimenomaan vaativimpaan puun ajoon: korkea vääntöjäykkä runko, legendaarinen nousuteli, erinomaiset maasto-olosuhteet ja ilman lisäaineita toimiva vahvasti vääntävä 15 litran Caterpillar-moottori.

Vaihtoehtoisesti Sisuun saa myös tehokkaan 13 litran Renault DXi -moottorin. Tällä moottorilla varustettu Sisu R500 Timber on Metkossa esittelyssä Hiab Suomi Oy:n osastolla varustettuna Loglift-kuormaimella.

Sisu-malliston täydentää Metkossa R500 Rock 8x2 -maansiirtoauto, jonka saa muun Sisu-malliston mukaisesti tehtaalta valmiiksi varusteltuna - nyt asiakkaan niin halutessa myös täysin valmiina sorakasettiyhdistelmänä.

Metkossa esittelemme myös kaksi merkittävää Renault-uutuutta, jotka täydentävät Sisu Auton tarjoamaa mallistoa vastaamaan kaikkiin puutavara- ja maansiirtoalan kuljetustarpeisiin.

Renault Kerax 500.26 6x4 -puutavara-auto on ihanteellinen raakapuun tehokkaisiin siirtokuljetuksiin. Kerax on omapainoltaan kevyt, ja siinä on vahvasti vääntävä taloudellinen 13 litran Dxi-moottori. Automaattisen Optidriver+-vaihtamisjärjestelmän ansiosta auto on äärimmäinen helppo ja mukava ajaa.



(C) Auto, tekniikka ja kuljetus