DHL Supply Chain ja Volvo Trucks testaavat yhteistyössä maailman ensimmäistä 18 tonnin hybridikuorma-autoa, jolla voidaan saavuttaa parhaimmillaan 15 prosentin polttoainesäästöt. Volvo-hybridissä on sähkö- sekä dieselmoottori, joita voidaan käyttää joko erikseen tai samanaikaisesti.
Auton jarrujärjestelmä varastoi auton litiumioniakkuihin jarrutuksen energiaa, jota voidaan käyttää auton kiihdyttämiseen 10-15 km/h:n nopeuteen. Alhaisemman polttoaineenkulutuksen lisäksi etuja ovat päästöjen väheneminen sekä matalampi melutaso. Korivalmistaja Don-Burin rakentamasta pisaranmuotoisesta korista on lisäetua polttoaineenkulutuksen vähentämisessä.
- Testaamamme hybridi on maailman ensimmäinen 18-tonnisten jakeluautojen luokassa. DHL on sitoutunut parantamaan hiilidioksiditehokkuuttaan 30 prosenttia vuoteen 2020 mennessä. Sen saavuttamiseksi ajoneuvoteknologian ja polttoaineiden kehitystyö on välttämätöntä, innovaatiopäällikkö Ian MacAulay DHL:stä toteaa.
Hybridiajoneuvo on DHL:n koekäytössä kahden vuoden ajan Lontoon alueella.