Dacia laajentaa mallistoaan kompaktilla Duster-katumaasturilla. Duster on suunniteltu Dacia Loganin pohjalevyyn, ja sillä on pituutta Dusterilla on 4,2 metriä ja leveyttä 1,8 metriä. Mallistoon kuuluu sekä 4x2- että 4x4-versiot, 1,6-litraisella 110-hevosvoimaisella bensamoottorilla ja samankokoisella ja -tehoisella dieselillä. Kaksivetoinen painaa noin 1 160 kiloa ja nelivetoinen 1 250 kiloa.
Dacia Dusterin tavaratilalla on kokoa 475 litraa, takaistuimet taitettuina Duster tarjoaa tilaa tavaroille parhaimmillaan 1 636 litraa.
Dacia Duster 4x4 on varustettu uudella kuusinopeuksisella vaihteistolla, jossa on erittäin lyhyt ykkösvaihde (5,79 km/h 1000 r/min) helpottamassa liikkeellelähtöjä raskaalla kuormalla ja jyrkässä mäessä.
Nelivetotekniikan valitsimessa on kolme asentoa. Auto-asennossa etu- ja takapyörien vääntö jakautuu automaattisesti pidon mukaan. Lock-asennossa neliveto lukitaan elektronisesti pysyväksi. 4x2-asennossa voimansiirto on puolestaan lukittu kaksivetoasentoon.
Duster on Dacian ensimmäinen malli, johon on saatavissa ESP-ajonvakautusjärjestelmä samoin kuin CSV-aliohjautuvuuskontrolli ja ASR-luistonestojärjestelmä.
Duster-mallisto tulee sijoittumaan 15 000 - 23 000 euron hintaluokkaan, nelivetomallit alkavat alle 19 000 eurosta. Suomeen Dusteria odotetaan kesän aikana.