Ajolinja

Aleksi Ruponen vetää Scania-merkkikorjaamoa

Sähköposti Tulosta PDF

Juho Lempinen tekee suurta L-määräaikaishuoltoa Kuparin R730-Scanialle. Se on noin työvuoron mittainen homma.

Lahden Scanian asiakaspalvelupäällikkö kertoo Scania- maailmasta merkkikorjaamon näkökulmasta – ja tietenkin V8:sta.
 

Schenkerin Volvo FH Electricin talvikokemuksia

Sähköposti Tulosta PDF

Omapainoa sähköisellä takateliveturilla on ajoneuvorekisterin mukaan 12 360 kiloa.

Välilatauksia henkilöautopaikoilla. Moniviikkoinen korjaamokäynti. Talvi on tuonut hankaluutta sähkö-Volvon suoriutumiseen HCT-veturina.
 

Helppo askel sähköisyyteen

Sähköposti Tulosta PDF

Canteria on mennyt vuosittain kilpiin noin 25. Muutama on tilattu sähköisenä, mm. kappaletavarajakoon ja kalanajoon.

Vanha tuttu Canter sähköisellä suoravedolla tarjoaa ihan hyvän kantavuuden eikä latauskaan vaadi ihmelaitteita. Fuso eCanter 7C18:sta voi helposti lähteä huruuttamaan kohti uutta.
 

Kunnossapidon totuuksia

Sähköposti Tulosta PDF

Vuodenvaihteessa Maanrakennus Keräsellä kiinnostuneita ostajia odotti kolme sora-autoksi muunnettua Sisu Polar CK16M -autoa. Vuosimallien 2015-16 autot olivat varsin samankaltaisia, telivetoisia ja perusakseliväliltään joko 3 350 tai 3 450 mm. Runkoa on lyhennetty telin takaa.

Erinomaista työkalumerkkiä ei helpolla pysty vaihtamaan parempaan. Toisekseen hetki tuumailua voi säästää moottorivauriolta. Keräsellä on Suomen suurin Sisu-laivasto.
 

Päällirakenne USA:sta, yksityiskohtia Kajaanista

Sähköposti Tulosta PDF

Siistiä autoa kehtaa käyttää rekkanäyttelyissäkin, kuten Iso-Syöte Truck Weekendissä. 14,2-litrainen V8 on 460 hevosvoimainen. Edessä on 400 kilon lyijypaino.

Hinausautoa ajava Heikki Grönberg on mestari keksimään uutta käyttöä tarpeettomaksi käyneille satunnaisille osille.
 


Sivu 2 / 39