Ajolinja

Mikan uljas leijona

Sähköposti Tulosta PDF

Mika Ahonen ja Tapani Saari olivat Jyväskylän Kuljetusnäyttelyssä juhlistamassa uutta kuorma-autoa. Upea punamusta MAN TGX 35.640 oli esillä Hiabin osastolla. Päällirakenteena on 26-tonninen Multilift Ultima 26S koukkulavavarustus Performance-paketilla.

Vinkkeliä lähdettiin ostamaan, mutta Scania hävisi valinnan 3–0. Kuljettaja Mika Ahonen varusteli TGM-MANin juuri omaan ajotehtäväänsä sopivaksi.
 

Auvisen Juhla-Scania

Sähköposti Tulosta PDF

Rekisteri KA-169 on sama kuin Väinö Auvisen ensimmäisessä kuormaautossa.

Väinö Auvinen aloitti autoilun 70 vuotta sitten. Juhlan kunniaksi Mika Auvinen teetti Super-Scanian, jota Perttu Papunen kuvitti F-Volvoilla.
 

Pihlapuro toi armeijan Mersut Hangosta

Sähköposti Tulosta PDF

Vetoauto R590 on vuoden vanha, saksalaisen FMS Fahrzeugbaun valmistama perävaunu 2,5-vuotias.

Hankolainen Jari Pihlapuro, 61, on Suomen kokeneimpia autonkuljetusrekan kuljettajia. Ajoura alkoi jo ennen ajokorttia.
 

Tekoälyllä nopeutta ja tarkkuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Hannu Mäkinen on ollut neljä vuotta Tullin pääjohtajana. Sitä ennen hän oli valtiovarainministeriössä budjettipäällikkönä.

Tullin pääjohtaja Hannu Mäkinen totesi Ajolinjalle, ettäSuomi on tullivalvonnassa kunnianhimoisempi kuin monet muut EU-maat. Parhaan tuloksen saavuttamiseen tarvittaisiin uusinta teknologiaa.
 

Salassa ei pysty kulkemaan

Sähköposti Tulosta PDF

Pasi Miilumäki on ollut luottamuksen arvoinen. Iceman on pysynyt uudenveroisena.

Räikkös-Scaniaa ei käytetä harjakoneessa, jottei lakkapinta harmaannu. Ylläpito vaatii aikaa, tuloksena on edelleen uudenveroinen näyttelykalu.
 


Sivu 8 / 39